lørdag den 10. februar 2007

church church church

idag: tanker om kirke og tidsånd

hele tiden noget nyt - noget bedre - noget nyere - noget smartere - noget mere tidssvarende - noget postmoderne ... så længe det bare hedder noget med church!! jeg har det nu ok med sådan som kirken er .. formålet med at gå i kirke må altid være at give en smule tilbage til Ham - ALDRIG "jeg skal have noget ud af det", "jeg skal helst føle at ..", "synes ikke det sagde mig så meget idag", "lad mig igen mærke" .. jeg, mig - egocentrisk! ikke så underligt iøvrigt at vi tænker sådan, for det har vi lært i skolen, familien og samfundet! for egen regning tror jeg ikke det har hjulpet mennesket meget at tænke sådan, tværtimod. på skridtet ind i en ny epoke (på grænsen mellem postmodernismen og ????) er det helt sikkert at noget nyt må til - spørgsmålet er om inspirationen skal hentes i nutiden, fremtiden eller fortiden. personligt hælder jeg mest til Halldorf og kirkefædrene som vejen frem. "vejen frem findes ved at se tilbage" .. lad det være det sidste ord!

Ingen kommentarer: